iklan. Jangan klik hahaha...

Rindu

Satu perasaan indah, yang menjadi teramat kejam jika rindu itu tidak kesampaian kepada orang yang dirindui. Orang yang kita rindu semakin jauh, tidak mempedulikan kita dan bahgia dengan dunianya.


Namun,jika rindu ini akan lebih indah. Jika rindu, perasaan ini kepada Rasulullah dan rindu kepada Allah. Satu perasaan yang tidak akan dapat dirasa bagi manusia yang lemah dan tipis imannya. Rindu pada Rasul dan Allah adalah rindu darjat yang maha agung dan suci. Aku tiada rasa rindu itu, hanya ada pada manusia yang tak setia. Pada Rasul dan Allah yang pasti setia dengan kita tiada akan rasa rindu itu.


Ingat pada Rasul dan Allah, tapi belum mencapai tahap rindu, andai ada rasa rindu suci itu. Pasti aku di RumahNya, berjemaah dengan tetamu yang lain. Atau jika iman penuh didada, pasti aku dijemputNya. Bila Allah rindu dengan kita lalu dijemput dengan MAUT.


Aku rindu kamu seperti semalam aku bersamamu. Pasti aku akan bersamamu jua, andai itu ditakdirkan dari Azali, dari mula terciptanya alam ini. Dari mula, ditiupkan roh ke jasad kita. Moga cinta milik kita.


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...