iklan. Jangan klik hahaha...

Saturday, 25 February 2012

Blog Haram

Ada ke blog Haram, Takde kot rasanya Babi dan Hanjing je haram. Tapi ada satu blog yang aku sendiri mengharamkan jejak kesana. Sebab tuan punya blog tak mengizinkan aku pergi ke blog dia, lanjutan komen aku yang menyakitkan hatinya.

Mungkin salah aku komen blog orang tak hormat tuan punya blog, tapi kalau benda tak berapa nak betul. Kita tahu benda tu tak betul, tak salah tinggalkan komen. Tapi tengok cara komen jugalah, kalau tak kena cara boleh  menyinga tuan punya blog tu.

Tuan punya blog tu, kena tahan la,ragam audien yang membaca dan mengomen, alang-alang buat blog kena terimalah  asam garam berbloging. Kalau tak tahan, tulis kat notepad atau wordpad baca je sorang-sorang hahaha.. Setakat ni, follower aku baru lapan orang. Terima Kasih yang sudi follow blog aku ni :)

Kepada tuan punya blog yang mengharamkan aku ke blog beliau, anda pun ada jejak kat blog aku hehehe.. nama blog ada naik kat

Nuffnangers who recently read your blog

 

The art of talking is silent.

 

Dari Abu Hurairah radhiyallahu anhu, sesungguhnya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam telah bersabda : “Barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia berkata baik atau diam, barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia memuliakan tetangga dan barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia memuliakan tamunya”.
[Bukhari no. 6018, Muslim no. 47]


Makanya, lebih baik aku diam sahaja sebagaimana sabda Rasul junjungan kita.

 

1 comments:

Wanpetunjuk said...

Biasa arr tuh...tak pernah kena gak dulu. Tapi lama2 jadi kebal...well, just keep blogging bro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...