iklan. Jangan klik hahaha...

6 Bulan Yang Lalu

6 bulan yang lalu aku rancang sesuatu, perancangan aku hampir tepat. Aku yakin dia pun sama. Namun, kehendak takdir tak dapat dielak. Kekadang takdir tu nampak macam kejam bagi kita hadapi. Namun ada hikmah yang cukup indah.

Aku yakin dan pasti takdir itu untuk kebaikan untuk aku bukan untuk keburukkan dan kecelakaan. Takdir yang termaktub dari doa dan usaha kita. Bila kita berdoa untuk kebahgiaan dunia dan akhirat dan doa itu dimakbulkan. Yakinlah dengan takdir itu. Walau nampak tidak memihak kepada kita pada awalnya.

Mungkin, keadaan aku dahulu ditakdirkan jadi begini sekarang dari doa-doa  dan usaha. Rancang lain, jadi lain tapi yang pasti semua baik-baik belaka untuk masa depan aku. Dalam setiap doa aku, aku selalu mohon agar aku selalu mengingati Allah samada ketika susah dan senang.

Tapi aku mohon dan berdoa agar mengingatinya juga bila senang dan bahgia. Sebab kita mudah lupa, bila ada ujian mendatang baru ingin mengingati dan mendekati Allah. Moga yang baca blog ini juga selalu mengingati Allah. Itu yang buat hati kita tenang walau apa mendatang.



P/s : Jika ditanya apa permasalahan lelaki hanya ada 3 perkara besar sahaja, Perempuan, Duit, dan Darjat/Pangkat. Yang mana pangkat bagi aku, bukan satu masalah untuk aku. Tinggal yang dua diatas sahaja. Dan diantara keduanya, aku hampir tidak bermasalah lagi :)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...