iklan. Jangan klik hahaha...

Thursday, 13 September 2012

Cinta Seperti Buah Setar Ada Manis ada Masam, Tapi Bijinya Amat Pahit Jika Tergigit

Buah Setar  yang sudah masak yum,yum,yum..


Suatu hari, ketika cuti semester beberapa tahun yang lalu. Aku terliur akan buah Setar yang lebat ditepi rumah. Buah Setar ni, masaknya warna kuning. Buah yang belum masak agak masam.

Dengan hanya memakai seluar pendek yang seksi, seluar tu layak dipakai masa tidur dan masa mandi dijadikan kain basahan dan tidak berbaju.

Pokok setar tu, banyak dahannya. Mudah dipanjat. Sedang leka aku memanjat p
okok tu, dan menikmati buah setar yang masak atas pokok. Tiba-tiba, 2 orang gadis datang ke rumah. Seorang aku kenal, seorang lagi aku tak kenal.

Aku fikir mungkin kawan adik perempuan aku. Setelah bagi salam dan berborak dengan adik aku, dia bertanyakan aku. Seorang gadis yang aku tak kenal hendak kenal dengan aku.

Adik aku tanpa cover line terus tunjuk atas pokok yang aku panjat. Mereka gelak berdekah-dekah. Daun yang lebat menyukarkan pandangan mereka. Aku sembunyi disebalik daun, duduk diam-diam macam monyet.

Aku tak nak turun dengan pakai seluar pendek seksi dan tak berbaju tu. 2 orang gadis tu suruh aku turun. Yang seorang tu nak kenal dengan aku. Bila mereka leka berborak dan pandangan terlindung. Cepat-cepat aku turun.

Pakai baju, dan bertuala aku tunjukkan muka. Gadis yang aku kenal tu, rupanya bawa saudara dia yang belajar satu Universiti dengan aku. Nanti, bolehlah bertegur sapa disana.

Beberapa ketika kemudian, aku terserempak dengan gadis tu di kampus. Dia tersengih, mungkin teringat peristiwa aku panjat pokok dulu. Lepas tu, aku selalu terserempak dengan gadis tu. Bertegur sapa dan makan bersama.

Sekarang gadis itu dah jadi isteri aku yang sah. Anak pun sudah 2 orang. Setiap kali isteri mahu tambah anak, dia selalu suruh aku pakai seluar pendek yang seksi sebelum tidur, seluar yang macam aku panjat pokok dulu-dulu.

Sebuah cerita benar, bab lain semua betul kecuali yang berdating dan kawin je aku tambah perasa. Terserempak dan tegur sapa tu betul :) hehehe..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...