iklan. Jangan klik hahaha...

150 Juta

150 juta lirik dari Fynn Jamal.

Buka Fb, tengok ada isu kat FB macam biasa, politik,politik. Panas updates dari Fynn Jamal berkenaan politik,politik,politik. Semacam tiada isu lain.

Siapa Fynn Jamal ini, aku tak kenal tak pula pernah dengar. Lalu aku google. Dia rupanya penulis lagu ni. Sedap juga. Anda dengar je di Youtube ye, kalau tidak berkesempatan dengar dicorong radio :)
Lantak dia nak sokong parti mana, janji aku happy dengar lagu ini.

150 juta

Untuk kali ke seratus lima puluh
juta
Mereka tanyakan engkau soalan
yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan
dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura
suka”
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik
tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak
ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu
per satu
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita
Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh
juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal
jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak
serasi
Engkau sangat manis aku ini pula
dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak
percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan
saja
Terus kau cubit dagu aku sambil
berkata
“Sayang mungkin baran tak kira
masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah
saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita
berdua”
“Saya kenal sayang saya”
Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-
ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu
buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh
rasa
Rahsia kita berdua

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...