iklan. Jangan klik hahaha...

Thursday, 5 April 2012

Polis Peminta Rasuah

Malam tadi, selesai angkut barang dari rumah lama ke rumah baru. Tapi banyak lagi nak kena kemas rentetan barang rumah lama yang terlampau banyak. Sila baca post sebelum untuk tahu sebab musabab kena kemas banyak-banyak ni.

Lepas kemas tu, aku penat dan lapar. Terus ke kedai berdekatan naik motor dengan abang aku. Tak naik kereta sebab dekat sangat. Masa tu, aku terlupa dompet - careless. Sekarang pun masih penat tak larat nak menaip. Sambung lain kali je la. 


Tapi polis yang minta rasuah tu, sempat aku ambil no.pendaftaran motorsikal yang dia naik
PGE 4672

Ni lah nombor motor polis yang minta rasuah dari aku tu. Nanti aku cerita butiran lebih lanjut, dari dia meraba kemaluan aku untuk periksa dadah konon-kononnya sembunyi dalam seponder. Dari membaca semua mesej-mesej kat telefon bimbit aku. Cuba membawa aku ke balai.
 

Aku bukannya perogol kanak-kanak, aku bukan perompak, aku bukan samseng, aku bukan along. Aku keluar makan sebab perut aku lapar lepas penat mengemas, mengangkut barang, buang sampah.

Ya tugas seorang polis begitu, memeriksa dan menyiasat. Tapi kenapa perlu minta rasuah?  anda tu, pengamal dan penguatkuasa undang-undang. Jangan merogol undang-undang yang anda dokong.



 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...