iklan. Jangan klik hahaha...

Saturday, 2 June 2012

Yakin

Yakin penting untuk membuat sesuatu benda. Bercinta pun perlu keyakinan. Yakin dengan orang yang kita jatuh cinta. Yakin dengan dia kita boleh bahgia.


Kadang-kadang, sesuatu perkara yang berlaku yang buat kita trauma. Rasa yakin kita pada sesuatu perkara akan berkurangan atau hilang terus.


Trauma dan pernah sakit hati dalam percintaan, membuatkan seseorang kurang yakin pada sesuatu percintaan. Kurang yakin pada pada pasangan pasangan kita.


Bagi individu yang berulang kali trauma dan gagal dalam bercinta. Mereka akan mudah mengenali seseorang individu yang mereka dampingi. Tahu sifat-sifat dan ciri-ciri pasangan yang baru dikenali. Samada jujur atau tidak.


Sifat defensif dan survivor diri tinggi. Kekadang sifat ini menjejaskan sesuatu hubungan. Pasangan akan perasaan sifat ini dan mula tawar hati.


Kegagalan akhirnya berpunca dari diri sendiri bukan pasangan kita.


Sebenarnya yakin dengan Allah dan ketentuanNya adalah yang terbaik. Yakin setiap yang berlaku ada hikmah.


Putus cinta bukan tamat segalanya, namun bercinta adalah permulaan segalanya, suka duka. Kawin atau tidak, bermula dari bercinta. Dan ada yang tak bercinta, tapi terus kawin. Bercinta lepas kawin. Rasanya itu yang terbaik.


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...