iklan. Jangan klik hahaha...

Permohonan Maaf Untuk Haru Elie.

Rentetan post yang telah dibuat yang bertajuk Mencari Nadia Hijab pada 5 November 2012 yang lalu. Sila baca untuk mengetahui kisahnya. Penulis telah mendapat feedback dari penama Haru Elie yang dikatakan bergaduh dengan Nadia Hijab. Berikut komen Haru Elie di post berkenaan :


"Ok gua haru..lu sape nk fitnah gua? Bukan gua printscreen bnda ni..gua pon xtaw mmat mne..klo gua yg gua pkir la xkn gua nk ltk nma sndri..

Oh ya gua xperlukan popular murahan spt lu..lu ptut kontek gua di fb klo nk tawu hal sbnr..klo setkat bukak tp xadd @ pm nk tnye gya lu dgn blog free lu ni xyah nk sebarkan cerita xtahu pngkal dan hjung.

Dan pompuan tu wujud cuma die tukar nma fb die dan block aku.dan sttus ni pon die dh delete..pnca mslh sbnr adalah aku nasihat bebaik tp die dah maki2..sbb die maki sbb dlm tknan putus ngan pkwe..aku blh sabaq je..klo aku pon mncarut cam die so xder beza la kn..klo lu kata lu btul kol gua 0135923157..tu pon klo lu mmg berani dan nk carik kbenaran knnnnnn..klo buat fitnah baek lu amik pisau bnuh mak lu jer..dosa fitnah lg bsar drpd bnuh

#sori sbb kuang ajaq sbb lu kaitkn ngan kerjaya gua..gua xkisah lu nk kate wa cari populariti ke ape.. "


Akhirnya pemuda ini telah muncul. Penulis meminta maaf kepada Haru Elie jika tulisan itu ada unsur fitnah. Fitnah ialah mereka dan membuat cerita tidak betul tentang seseorang. Penulis tidak pernah menyatakan nama penuh Haru Elie.

Bagaimana pun penulis dengan rasa rendah diri memohon maaf kepada Haru Elie, untuk makluman sebelum menulis post tersebut, terlebih dahulu penulis telah menghantar private messagge kepada Haru Elie diFacebooknya, namun tiada jawapan.

Segala apa yang berlaku adalah kesilapan penulis semata-mata. Kepada Haru Elie dan Nadia Hijab serta tukang printscreen yang didakwa Haru Elie perlu bersemuka untuk mencari penyelesaian. Jika perkara sudah selesai dan sudah berlalu, biarkan sahaja. Lagipun tiada siapa kenal Haru Elie, dan tiada siapa kisah siapa Haru Elie atau Nadia Hijab.

Ps: Rupanya blog ini boleh jadi satu medium untuk mencari dan membongkar sesuatu. Subjek yang ditulis akan datang terus kepada kita. Namun, pesanan kepada diri dan blogger lain. Berhati-hati semasa menulis sesuatu, takut jadi fitnah seperti kes ini. Tulisan yang baik akan mendapat tindak balas yang baik, tulisan yang tidak elok akan mendapat tindak balas yang tidak elok juga.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...