iklan. Jangan klik hahaha...

Saturday, 5 January 2013

Diana Bahijah

Siapa dia Diana Bahijah atau nama akaun twitternya denabahijah, mana asalnya. Betulkah orangnya, atau watak ciptaan manusia lain. Diana Bahijah mengeluarkan satu tweet diakaun twitternya.

"mintaku dijauhkan la drpd calon suami org pantai timur ni esps kelantan. tak suka la org kelantan ni. pelik2"

Tweet tu umpama bom yang meledak kemarahan orang Kelantan. Siapa yang tidak marah kalau kenyataan berbaur racist sebegitu.

Allah jadikan manusia sama sahaja. Yang membezakan iman dan takwa kepada Allah. Bukan negeri yang membezakan.

Ada Kelantan baik, ada Kelantan jahat. Ada Selangor baik dan ada Selangor Jahat. Ada Johor baik dan ada Johor jahat.

Harapnya kita janganlah mengeluarkan sesuatu kenyataan yang berbaur kenegerian, perkauman dan menghina orang lain.

Jika seorang macam Diana Bahijah yang tidak suka orang Kelantan. Satu Negeri Kelantan akan tidak suka padanya.

Moga mindset kita dapat diubah, seorang tidak kita suka. Tidak semua orang seperti yang kita tidak suka.

Artikel ini ditaja oleh Nelson Mandela. Sila google apa yang Nelson Mandela pejuangkan.

6 comments:

Anonymous said...

dia ni ex classmate masa skolah rendah dulu.. mulut puaka budak ni. cakap main lepas je. kurang ajar btul padahal maknye cikgu skolah..

Anonymous said...

asal ade isu cmni je, mesti kluar ayat 'betul ke die tulis, atau kene hack? atau watak ciptaan orang lain?'' and ayat seumpamanya...kes cmni namanya cakap lepas. bukan kes buat akaun palsu semata2 nak wt sumtim yg org xsuka..dah sah2 die wt..pasni mesti delete twitter, xpun tuka akaun. wekkk

Anonymous said...

perluke nk sebut selangor..ni msti cam shoot kl kan..dia ni org penang..

adaberada said...

takkan aku nak sebut semua negeri pula. ko orang selangor ek? aku yakin ko orang selangor yang baik :)

Anonymous said...

dia mmg mulut puaka.mak dia pn mulut puaka....dlm kelas kje dok ckp prty politik biru puth dia ajo.mk dia pn pnh selamba je kutuk tok guru

Anonymous said...

Its okay... Saya dah maafkan sesiapa pon yg sebar tweet saya... Saya dah maafkan sesiapa pon yg mengutuk dan memfitnah saya dan emak saya... Alhamdulillah...terima kasih banyak2 atas segala kutuk, fitnah, maki hamun dan cacian kepada saya....Saya bersyukur sebab lagi banyak anda fitnah saya, lagi banyak pahala saya dapat..Jadi, Sila la bagi pahala yg lagi banyak kat saya... Terima kasih banyak2....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...