iklan. Jangan klik hahaha...

Pegawai Tadbir USM Ujian Saringan 2012 Bermula



Semalam dapat panggilan telefon dari seorang perempuan. Bukan nombor telefon bimbit, bukan juga nombor telefon rumah. Tapi panggilan nombor pejabat ( nombor telefon rumah berakhir dengan nombor genap )

"Hello, ini Encik Abi ke?
"Ya, saya"
"Saya nak maklumkan Encik Abi berjaya untuk ujian saringan Pegawai Tadbir pada 20 hb september ini"
bla,bla,bla...

Sebab aku isi dan mohon di Kampus Kubang Kerian, Kelantan. Maka ujian saringan pun akan diadakan disana. Di Pejabat Belia dan Sukan, di kota Bharu. Aku pun tak pasti dimana Pejabat Belia dan Sukan tu. Kena balik sehari awal dan buat tinjauan dahulu sebelum hari sebenar. Kalau tidak kelam kelibutlah nanti nak cari pada hari sebenar.

Ujian Saringan tu bermula pada pukul 8 pagi. Panggilan yang diterima, pemanggil tu suruh pakai trek suit, bermakna akan ada ujian fizikal. Ada lari-lari. Dia juga pesan bawa alat tulis, bermakna ada ujian bertulis. Dan dia juga pesan bawa mulut, bermakna ada ujian lisan... oh,ini tidak, mulut dia dia tak pesan huhuhu..

Ujian Saringan Pegawai Tadbir ini, ujian yang akan dijalankan nanti. Soalan-soalan yang ditanya semasa ujian saringan Pegawai Tadbir USM nanti sila rujuk blog ini > klik sini.  Aku malas hendak copy paste. Gadis yang masih single dan belum kahwin ni pernah hadiri ujian saringan Pegawai Tadbir pada tahun lepas.

Pastinya kena study berkenaan USM serba sedikit, berkenaan APEX dan berkaitan yang difikirkan perlu. Ujian lisan dalam bahasa Inggeris, sama juga ujian bertulis ada dalam bahasa Inggeris. Ujian fizikal ada lari-lari 4,5,6 km. Setiap ujian ada mata atau point yang diberi.

Kepada calon yang terpilih tahniah diucapkan, kita jumpa di ujian saringan nanti. Moga kita ada rezki, errr..kita tu ramai sangat. USM nak beberapa je. Jadi kena bersaing dan tunjukkan yang terbaiklah disana. Moga aku ada rezeki jika anda tiada. Dan jika aku tiada rezeki, anda pula ada rezeki. Rezeki masing-masing tetap ada kalau bukan disini, mungkin ditempat lain.


1 comments:

Anonymous said...

Ujian saringan Pegawai tadbir ke pegawai keselamatan 20hb 9 tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...